torsdag 27 september 2012

Mat & Prat



Idag mellan 16:00-18:00 var jag på ett evenemang arrangerat av LTU Karriär som heter Mat & Prat. Det går ut på att dem bjuder in föredragshållare som föreläser om olika ämnen och sedan bjuds det på mat med chans till mingel med föreläsaren/föreläsarna.

Under detta evenemang var ena föreläsaren Per, en professor på universitetet, som föreläste om matematikens mystiska värld, vilket var väldigt underhållande och lärorikt!

Därefter var det två personer från det norska företaget Reinertsen som berättade om sitt företag och förklarade att de är väldigt intresserade av nyex. Studenter. Företaget i sig verkade vara väl etablerat med flera kontor i Sverige och även i Ryssland, bortsett från Norge då.

Efter föreläsningarna åt alla middag, idag serverades sallader. Jag tog en med kyckling och fetaost som smakade väldigt gott. Efter jag ätit upp gick jag även och pratade med Håkan, som arbetade i Reinertsen kontor i Luleå och frågade ifall de kanske tog emot studenter för sommarjobb eller praktik. Han var väldigt vänlig och gav mig väldigt bra tips om hur jag skulle gå tillväga för att skaffa ett bra intryck för att öka mina chanser.





Per föreläser om "Seahorse Valley" (Sjöhästsdalen) i mandelbrotmängden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar